Patlıcan Soslu Makarna



Bu yemeği yumurtaya batırıpılıp kızartılan patlıcanları çok beğendiğim için yaptım. Patlıcanlar görüntü ve tat olarak daha çok mantara benziyordu. Ben sonuçtan memnun kaldım, sizinle paylaşmak istedim.


Malzemeler:

  • 1/4 paket spagetti (biz paket makarnaları böyle parçalı kullandığımızdan kalmış olan makarnayı kullandım, oyüzden miktarı yaklaşık veriyorum, yaptığım makarna tam 1 servis tabağı çıktı)
  • 1 adet küçük patlıcan
  • 1 yumurta
  • 1 adet domates
  • 2-3 diş sarımsak
  • tereyağı, sıvı yağ,tuz,pul biber, karabiber
Hazırlanması:
  • Spagettiyi haşlayıp süzün
  • Patlıcanı yıkayıp alacalı veya isteğinize göre tamamen soyun. Dik olarak ikiye böldüğünüz patlıcanın her birini yine diklemesine ikiye veya üçe bölüp ince ince doğrayın.
  • Yumurtayı kaseye kırıp çatalla çırpın, tuz ekleyin. Dilimlenmiş patlıcanları yumurtanın içine atıp iyice karıştırın.
  • Teflon bir tavaya (patlıcanları kavuracak kadar) sıvı yağ koyup ısıtın. Yumurtaya bulanmış patlıcanların ister yumurtalarını süzerek (ki ben bunu tavsiye ediyorum) isterseniz yumurtası ile birlikte tavaya atın.
  • Üzerine ince doğranmış sarımsakları katıp kavurun. (Dilerseniz yeşil biber de kullanabilirsiniz, ben yapacaktım unuttum)
  • Domatesin kabuğunu soyup küçük küçük doğrayın, patlıcanların üzerine atın.
  • Tuz, karabiber, pulbiber (ve istediğiniz diğer baharatları) atıp ağzını kapatarak patlıcanlar yumuşayana kadar pişirin.
  • Tereyağını eritip spagettiyle karıştırın
  • Servis tabağına aldığınız spagettinin üzerine sosunuzu dökün

Yorumlar