Karmen (karışık menemen)



Çalışan insanların hemen hepsi için sanırım pazar kahvaltıları özel. Bizim için de öyle. Hafta içi ekmek arası yaptığım ya yumurta ya peynir-domatesi ancak işyerinde yiyebiliyorum. Bu yüzden pazar günü olunca acaba kahvaltıya ne yapsam diye hep değişik, özlediğimiz lezzetler düşünüyorum. Bunlardan birkaçı: gözleme, patatesli yumurta bazen poaça, menemen veya yukarda gördüğünüz karmen yani karışık menemen.

İlk yaptığımda hem sarımsak kullanmamıştım hem de domatesi çok fazla olduğundan sucukların tadı kaybolduğu için eşim pek beğenmemişti. Daha sonra bu hali ile kendime yaptım, eşim tadına baktığında o halini çok sevdi ve arada yapmamı istiyor. Lezzeti çok güzel, kahvaltılık fikir olması açısından sizinle de paylaşmak istedim.

Miktar yazmıyorum, zevkinize göre ayarlarsınız.

Malzemeler:
  • Sucuk (biz sucuğu kendimiz yapıp buzlukta saklıyoruz)
  • Sarımsak
  • Biber (biz biber ve sarımsakğını bol seviyoruz)
  • Domates (domates miktarını menemen kadar bol tutmayın)
  • Yumurta
  • Tuz,karabiber,pulbiber,sıvıyağ

Hazırlanması:
  • Sarımsakları soyup minik minik doğrayın, biberleri de çok küçük olmayacak şekilde doğrayıp biraz yağ ile ocakta çevirin.
  • Üzerine sucuklarını atın ve sucukların sularını çekmesine izin vermeyecek şekilde iki yüzünü de pişirin
  • Kabuklarını soyup minik minik doğradığınız domatesleri tavaya alın ve domatesler pişene kadar arada çevirerek ve tavanın ağzını kapatarak pişirin
  • Tuzunu, karabiberini ve pulbiberini atıp karıştırın. Üzerine ister yumurtayı kırıp dağıtmadan tavanın ağzını kapatarak pişirin ister yumurtayı bir tabakta çırparak ekleyin.
  • Sıcak sıcak tüketin.

Yorumlar