Güzel bir aparatif



Dün işten eve dönerken şöyle güzel bir domates sosu hayali kurdum. Buzdolabında bekleyen, yazdan hazırladığımız yarım kavanoz domates konserversi* de vardı. Ama tabi bu domates sosunu birşeye bağlamak gerekir diye düşündüm, makarna, kızartma v.b. birşeye. Hem mutfakta çok durmak istemediğimden hem de bitirilmeyi bekleyen Alaca çorba olduğundan sosu hazırlayıp içine biraz kaşar rendeleyip ekmeğin üzerine sürerim diye düşündüm. Buzdolabını açtığımda dolapta bekleyen yufkayı görünce hemen kafamda yukardaki şekil oluştu. Ve bu aparatifi hazırladım. Çok lezzetli ve çok pratik oldu.

Bunun için öncelikle bir tavaya biraz zeytinyağı koyup üzerine bir diş sarımsak ve küçük bir adet biberi halka halka doğradım. Yazdan közletip buzluğa kaldırdığım kırmızı biberlerden de bir parça doğradım ve hepsini ateşte çevirdim. Üzerine domates konserversinden 4 kaşık kadar koyup pişirdim. Ben tatlandırmak için baharat olarak karabiber, pulbiber ve kuru fesleğen kullandım. Bu sırada yufkanın yarıçapı uzunluğunda 10 cm. genişliğinde şeritler kestim (yufkanın tamamını kullanmadım) ve bir kenarına kaşar peyniri koyup muska şeklinde katladım. Teflon tavada tereyağı ile iki tarafını da kızarttım. Bu böreklerin üzerine domates sosunu döküp yemek için sabırsızlandığım sırada fotoğrafını çektim :)

* Domates konserversini yazdan aldığımız güzel domateslerle babam hazırladı. Soyup robottan geçirdiği domatesleri(aslında soyulmasa da olur) ocağa aldı, kaynamaya başladığını görünce altını kapattı (çok az tuz atarak). Sıcakken kavanozlara doldurup ağzını sıkıca kapattı.

Yorumlar