Zeytin piyazı



Bu piyaz, Gaziantep'de sabah kalvaltılarında yenir ve çok sevilir. En büyük farkı tabii ki kullandığımız zeytin. Zeytinin şimdi tam zamanı. Alınan yeşil zeytinler taş ile kırılır ve çekirdekleri tek tek ayıklanır. Sonra bir kaba alınarak hergün suyu değiştirilip tatlandırılır. Tatlanan zeytinin üzerine tuzlu su yapılarak serin bir yerde bütün kış muhafaza edilerek tüketilir. Tüketim yerleri bu şekilde kahvaltılık olarak bir de zeytin böreği yaptırılarak. Zeytin böreği tarifini bu kış veririm inşallah şimdi kahvaltılara güzellik katan bu piyazın tarifini vermek istiyorum:

Bir kaseye alınan kırık zeytinler sudan geçirilir. Üzerine maydanoz, taze veya kuru soğan doğranır (ben taze soğan ve küçük kuru soğan olmadığı için koymadım, yerine sivri biber ekledim). Biraz sumak, pulbiber ve limon ile tatlandırılır. Zeytininize göre biraz da zeytinyağı ekleyebilirsiniz.

Yorumlar