Karnabahar Tavası



Bu karnabahar yemeğini arkadaşımın annesi yapmış, çok az tadına bakma imkanı bulunca çok beğenmiş tarifini almıştım. Haftasonu yapmak istediğimden markette karnabaharlara bakarken gördüğüm karnabaharlar iştahımı epey artırdı. Çiçekleri bembeyaz, yaprakları tap taze karnabaharları çiğ çiğ yememek için kendimi zor tuttum. Eve gelince yemeği hazırlamaya başlarkende bir miktar karnabaharı çiğ çiğ yedim desem karnabaharın ne kadar taze olduğunu bilmem anlatabilir miyim? Şimdiye kadar hiç böyle bir şey yapmamıştım ama o kadar tazeydi ki!

Bu yemekte gerçekten çok güzel oldu. Kesinlikle favori yemeklerim arasına girdi, karnabaharı sevmeyen eşim bile beğendi. Ya acemi şansı tüm malzeme kararında oldu diyorum ya da bu halde pişen karnabahar çok lezzetli. Ama şu var ki bu yemeği kesinlikle denemelisiniz, tencerede pişen karnabahar yemeğini 10 a katlar!

Neden fırında karnabahar demedim bu yemeğin ismine? Çünkü fırında karnabahar farklı bir yemeği çağrıştırabilir, ayrıca bu pişirme bizim patates tavasına benziyor, tek farkı bunda patates yerine karnabahar var ve et yok.

Karnabahar Tavası
Malzemeler

  • 1 kg karnabahar
  • 4 büyük domates
  • 1 büyük soğan
  • 3 sivri biber
  • 4-5 diş sarımsak
  • 1 y.k. salça (domates+biber)
  • sıvıyağ, tuz, karabiber, pulbiber, su
Hazırlanması
  • Karnabaharı ve sarımsağı minik minik doğrayın
  • Soğanı, domatesi küp küp, biberi halka halka doğrayın
  • Tüm sebzeleri küçük boy fırın tepsisine koyup üzerine sıvıyağ, tuz, karabiber, pulbiber, salça ve bir çay bardağı kadar su koyup elinizle harmanlayın.
  • 180 derece fırında karnabahar yumuşayana kadar pişirin. (Daha iyi pişmesi için piştiği esnada 1-2 kez karıştırın)

Yorumlar