Tiramisu



Son yılların gözde tatlısı tiramisu. Her blogda her yemek programında var neredeyse. Ben de diğer pastalardan ancak sıra gelen tiramisuyu nihayet denedim. İyiki denedim. Düşündüğümden çok daha beğendim, çok güzel olmuştu. Hala denemeyenler varsa veya daha farklı tarifler denemek isteyenler varsa bu tarifi tavsiye ederim. Tarif Hünerli Müge'den.

Ben kek olarak hazır pandispanya kullandım.

Tiramisu
Malzemeler
  • 2 katlı kakolu pandispanya ( UNO'yu tavsiye ederim)
  • 1 su bardağı kaynar su
  • 1 yemek kaşığı neskafe
  • 1 yemek kaşığı şeker
Kreması
  • 3 Su Bardağı Süt
  • 2 Çay Bardağı Toz Şeker
  • 1 Çay Bardağı Un
  • 2 Tatlı Kaşığı Nişasta
  • 1 Paket Vanilya
  • 2 Yumurta Sarısı
  • 1 Paket Labne Peyniri
Üzerine kakao

Hazırlanması
  • Sütü bir tencereye alıp içine labne hariç tüm malzemeleri koyup kaynayıp muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.
  • Altını kapattıktan sonra labne peynirini katıp karıştırın.
  • Kaynar su ile şekerli neskafeyi hazırlayın
  • Kelepçeli kalıbınıza pandispanyanın ilk katını koyup neskafenin bir kısmı ile bu katı ıslatın
  • Üzerine kremanın yarısını döküp yayın
  • Pandispanyanın ikinci katını da kalan neskafe ile ıslatıp kalıbın içine yerleştirin
  • Kalan kremayı da döküp yayın ve üzerine çay süzgeci ile kako serpin
  • Buzdolabında en az bir kaç saat dinlendirdikten sonra servis edin.

Bunlar da benim çiçeklerim: Erdem'im, tere ve henüz topraktan yeni çıkan biberlerim, soğuklardan bir türlü açamayan gülüm ve çiçek açacak mı acaba diye merakla beklediğim lilyum.

Yorumlar