Mikrodalgada Brownie



Hala bu tarifi denemeyen var mı? Eğer denemediyseniz mutlaka denemelisiniz. Hem çok kolay ve çabuk hazırlanıyor hem çok lezzetli. Aslında bildiğimiz ıslak kek ama o kadar güzel ki. Misafiriniz geldikten sonra veya gelmezden kısa bir süre önce şipşak çırpıp 7 dk. microdalgada pişiriyorsunuz. Sonra dilimleyip sosunu döküyorsunuz. Ben iftardan sonra bir çırpıda yapıp ılıkken 1 top Maraş dondurması ile bir dilimi yiyiverdim. Eğer geri kalanını oğlumun kreşine göndermeyecek olsaydım devam edebilirdim. O günden beri yenisini yapmak için fırsat kolluyorum.

Bu kadar övgüye artık denemezseniz olmaz sanırım :) Tarif Devletşah'tan. Orjinal tarifi buraya alıyorum, benim yaptığım değişiklikler en altta notlar kısmında.

Microdalga Brownie
Malzemeler
Hazırlanışı
  1. Yumurta ve şeker iyice çırpılır.
  2. Yağ ilave edilir.
  3. Süt eklenir.
  4. Kakao ve vanilya katılıp, çırpılır.
  5. Kakaolu karışımdan 2 su bardağı bir kenara ayrılır.
  6. Kalan karışıma un ve kabartma tozu karıştırılır.
  7. Yağlanan kalıba hamur konulur.
  8. Mikrodalga fırında 650 watt’ta 7 dakikada brownie pişirilir.
  9. Kek sıcakken kesilip ayrılan kakaolu karışım üzerine dökülür.
Notlar:
  1. Ben çiğ yumurta kullanmak istemediğimden yumurta,un ve kabartma tozu hariç diğer tüm malzemeleri mikserle çırpıp 1.5 su bardağı sos ayırdım.
  2. Sonra üzerine 2 yumurta kırıp çırptım.
  3. En son un ve kabartma tozunu katıp karıştırdım küçük kare borcamda (sanırım 20X20) 600 watt da 7 dk. pişirdim.
  4. 9 dilim çıktı.

Yorumlar