Makarna Salatası



Soframızda salata olarak makarna salatasını tercih ettim. Benim için hazırlaması oldukça kolay oldu. Tarifi Seçil'den almıştım, onun tarifini ekliyorum parantez içindekiler benim yorumum


Makarna Salatası
Malzemeler
  • Yarım paketten biraz eksik makarna (ben kısa kalem kullandım, düdük makarnası da bu salata için çok uygun oluyor)
  • 1 kavanoz garnitür (1 havuç ve 1 çay bardağı bezelyeyi kendim haşladım)
  • 1 kutu mısır konservesi (unuttuğumuz için kullanamadım)
  • 1 iri kırmızı dolmalık biber (minik doğranacak ama ben bir daha yaptığımda bunu eklemeyeceğim)
  • 1 salatalık (minik doğrayın)
  • Yarım demet dereotu (ince kıyılmış, ben eklemedim)
  • 5-6 kornişon turşu (minik doğrayın)
  • 7 dolu yemek kaşığı koyu kıvamlı yoğurt (hazır yoğurt kullandım ve yarım saat kadar süzdürdüm)
  • tuz, 3 yemek kaşığı zeytinyağı

Hazırlanması

  1. Makarnaları tuz ve sıvıyağ kattığınız kaynar suda 7 dakika orta ateşte haşlayın.
  2. Haşlanan makarnaları soğuk sudan geçirin.(makarnayı süzdürdükten sonra yapışmaması için 1-2 kaşık zeytinyağı ile karıştırdım)
  3. Diğer tüm malzeleri de ilave edip karıştırın.
  4. Servis zamanına kadar buzdolabında bekletin(tüm malzemeyi servisten kısa bir süre önce karıştırdığımdan çok bekletmeden servis yaptım).
Not: Dilerseniz 1-2 kaşık mayonez de ilave edebilirisiniz.

Yorumlar